marți, 24 aprilie 2012

Valve şi organizarea organică

Compania Valve crează jocuri - Half Life şi Portal s-ar putea să vă spună ceva, chiar dacă nu sunteţi gamer înveterat. De curând a apărut pe net manualul lor intern destinat noilor angajaţi. L-am citit şi e extraordinar - pe lângă umor, dezvăluie o ierarhie atipică unei companii: toţi sunt egali. Nu există şefi, nu există subordonaţi. şi evident că în procesul de angajare intră multă muncă şi responsabilitate, dar oricare din angajaţii existenţi poate să-l declanşeze dacă simte că proiectul la care lucrează are nevoie de competenţe şi forţe proaspete. Nu există echipe fixe, fiecare angajat decide în ce proiect să lucreze, unde crede el că e cel mai folositor şi îi face plăcere. Din această cauză angajaţii se grupează temporar în "cabale", nu există posturi fixe de lucru, birourile sunt mobile, locul în care ţi-ai băgat computerul în priză este detectat în reţea şi oamenii care te caută te vor găsi pe baza unei hărţi dinamice din intranet. Nu există şefi care te critică, atâtat timp cât înveţi din greşeli (şi nu le repeţi) se consideră a fi o experienţă benefică şi, din acelaşi motiv, pentru evaluările anuale se constituie o comisie de angajaţi care intervievează colegii care au lucrat cu tine în ultimul an (Peer Review) şi pe baza celor spuse de ei ţi se calculează valoarea pentru companie (Stack Ranking, pe categorii: Skill Level, Productivity, Group Contribution, Product Contribution). Pe baza acestei evaluări ţi se determină nivelul salarial.

Uitaţi-vă peste manual când aveţi timp, nu-i foarte gros şi conţine multe detalii interesante:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt moderate, apar dupa ce le citesc, dacă consider că respectă regulile bunului simț. Nu e nevoie să scrieți de două ori, aveți doar un pic de răbdare.