joi, 30 august 2007

Concediul – partea a doua - Insula Krk

Dupa plecarea din Gyor ne-am intors pe M1 spre Budapesta si de acolo via M0 pe M7/Balaton spre granita cu Croatia. Maghiarii aproape au terminat si aceasta autostrada, doar un segment mai lipseste dar e in lucru, asa ca in curand Croatia va fi accesibila mai rapid. Oricum in Croatia autostrada e gata de ani buni, inca din 2003 acest tronson era facut. Diferenta fata de Ungaria si Austria este ca la croati se plateste autostrada la bariere, nu prin vignieta si din cauza aceasta iesi mai scump, e aproximativ 30 de euro o traversare pe autostrada. Dar nu sta politia sa te hartuiasca asa ca poti sa gonesti confortabil cu 160 la ora. Ce-au reusit croatii sa faca e minunat, un sir de viaducte si tuneluri, multe dintre tronsoane facute de Strabag, adica aceeasi firma care la noi da chixuri - prietenii stiu de ce. Ultima portiune dinainte de insula Krk e doar partial gata, adica doar un sens este terminat si se circula pe cate o banda, dar este efectiv facuta pe varful muntilor si pentru a cobori spre insula trebuie sa cobori pe serpentine. Podul spre Krk este de asemenea impresionant si bineinteles, cu plata.

Krk este cea mai mare insula a croatilor, are si aeroport iar pentru a o parcurge de la un capat la altul iti ia aproape o ora, pentru exista doar doua benzi iar in unele locuri sunt chiar serpentine (imaginati-va un drum serpuind, intr-o parte muntele iar in cealalta marea). Noi ne-am indreptat catre cea mai indepartata localitate a insulei, Baska, pt ca stiam ca acolo e plaja cu nisip. Neavand nici o rezervare am mers la o agentie de turism si am aflat ca mai au un apartament liber la 3 km de plaja, in localitatea invecinata. Pentru ca urmatoarele doua birouri turistice nu avea nimic disponibil am ales-o cu draga inima pe aceasta. Dezavantajul era ca a trebuit sa mergem la plaja cu masina dar nu pot sa zic ca m-a deranjat prea tare. Asa cum se vede si in poze totusi plaja nu a fost cu nisip ci cu pietris, doar in apa fiind nisip - si pesti care iti treceau pe la picioare si pe care ii puteai admira prin apa clara. Pe langa promenada, plaja si portuletz, ne-a placut foarte mult peisajul de sus de la biserica, mormintele de pe marginea dealului cu privelistea spre golf fiind un loc interesant de veci. Pozele de acolo imi plac cel mai mult.

Stara Baska (Baska veche) este un satulez de pescari, cu un drum ingust si serpuitor si cu o plaja in fundul unei rapi adanci, daca va uitati in poze observati ca lumea-si lasa masinile pe marginea drumului si cobora pana in fundul rapei, chestie pe care noi n-am facut-o si ne-am multumit cu poze.

Vrbnik este alt sat pitoresc de pe insula, cu doua golfuri, unul in care isi ancoreaza navele iar celelalt pentru inotat. Fiind situat destul de sus fatza de nivelul marii privelistea este uimitoare, noi am prins si o zi cu vant asa ca marea se izbea cu zgomot de stanci si lasa dare de spuma alba. Spre amiaza s-a mai linistit "briza" si am stat un pic la plaja, am intrat in apa mai mult tras de un contra-val decat de buna voie, pe cand incercam sa stau pe scari si sa ma acomodez cu temperatura apei. Claritatea deosebita si fundul stancos al apei pe care ti se parea ca-l poti atinge cu piciorul au fost iarasi impresionante. Cand soarele a devenit prea puternic ne-am plimbat prin centrul localitatii, stradute mici si intortocheate, unghere, cotloane, flori si mult soare. Pozele vorbesc mai bine decat as putea-o eu face.

Krk, localitatea cea mai mare de pe insula, m-a cam dezamagit. Putine restaurante, portul nu foarte atractiv iar orasul vechi destul de paraginit. Ma asteptam la mai mult, dar nu s-a ridicat la intaltimea celorlalte locuri de pe insula.

PS: au scorpioni. Mici si negri. Am vazut doi intr-o seara cand ne-am intors la apartament. De atunci n-am mai lasat geamul la baie deschis. Restul aveau plasa...