marți, 3 august 2010

Spania 2010 - Soller

Pentru că în a treia zi deja eram un pic pârliți de soare, ne-am gândit să facem turul insulei așa că am închiriat o mașină. Vroiam ceva mai mic (și implicit mai ieftin) dar n-am mai găsit decât un Seat Ibiza pe care ni l-au oferit la prețul mașinii pe care o cerusem, 60 eur după 10 euro discount, dar pentru că am vrut să păstrăm mașina și după ora 20, am mai plătit 20 de euro. La final am mai băgat benzină de vreo 40 de euro și ne-am plimbat toată ziua, patru persoane, în mașina climatizată, ghidați de hartă pentru că GPS-urile se terminaseră.

Planul era să vedem și părțile stâncoase, de care auzisem că sunt pitorești, deși înălțimea munților era doar de 500 de metri. Pentru început am pus cap compas, adică degetul pe hartă, spre Soller, la care am ajuns după o mică tură pe autostrada spre Palma. Soller este un mic orășel la poalele munților, dar ca să ajungi acolo dinspre locația noastră trebuie întâi să-i urci și apoi să-i cobori. Există două drumuri: serpentinele de 20 km sau tunelul prin munte de 8. Am ales serpentinele și ne-am trezit pe un mic drum abrupt, frecventat mai mult de bicicliști masochiști, micuța motorizare a Ibizei fiind capabilă cu greu să iasă din curbă în viteza a doua.

Ajunși în Soller, am căutat o parcare lângă centru, care era plină, tot orășelul având așa niște străzi înguste și parcări puține încât am decis să-l vizităm din mișcare. Una din străzi avea doar lățimea unei mașini așa că au pus semafor și circulația pe ea se desfășura alternativ. Foarte pitoresc a fost și trenul din lemn, obiectiv turistic, care face legătura cu Pama.

De acolo am plecat spre portul orașului, denumit plin de imaginație Port de Soller. Aici a fost a doua surpriză plăcută, o minunăție de port, într-o buclă făcută de mare între munți, de jos aproape că nu-ți dai seama unde e ieșirea. Am găsit un loc bun de parcare și am făcut o pauză de bere respectiv cola. După pozele de rigoare ne-am continuat drumul cu o întoarcere la Soller și continuarea călătoriei prin munți către Pollenca, localitatea aflată aproape de coasta opusă față de Palma. Ultima poză oferă o imagine asupra Port de Soller dintr-un popas din vîrful munților.